Tehnica AIDA și cum să scrii ca să vinzi

Tehnica AIDA

Tehnica AIDA și cum să scrii ca să vinzi

Ai auzit de tehnica AIDA? Cumva ne întoarcem tot la strategii de marketing chiar și când vorbim despre crearea de conținut. Fie că este vorba de articole de blog, descrieri pentru postări pe Social Media, descrieri de produse, etc. Toate urmează un singur tipar atunci când îți dorești creșterea numărului de conversii.

Ce este AIDA?

AIDA este acronimul de la Atenție, Interes, Dorință și Acțiune. Unii specialiști susțin dacă din conținutul tău lipsește una dintre acestea, rezultatele tale vor avea de suferit. Și aici lucrurile sunt subiective. Dacă vorbim despre o campanie de branding sau awareness, aceasta nu trebuie includă niciun fel de “Acțiune”. Audiența ta nu trebuie facă nimic.

AIDA este o tehnică aplicată pentru conținutul care vinde, care vrea să fie folositor sau care vrea să creeze engagement.

Tehnica AIDA – Originile conceptului AIDA

În 1899, Elias St. Elmo Lewis vorbea despre cum poți să atragi atenția unui cititor ca să îl poți informa, iar mai apoi să îl transformi într-un client.

Tehnica AIDA

Tehnica AIDA

Până în 1909, acel principiu a evoluat foarte mult transformându-se în “atrage atenția, trezește interes, convinge”. Nu este deloc departe de ceea ce înseamnă AIDA astăzi.

Atenție

“A” vine de la Atenție care poate fi sinonimizată și folosind cuvântul “awareness”. Atenția este sfertul tehnicii AIDA care se ocupă cu eficiența pe care o are o piesă de conținut atunci când te face să dai click, să fii interesat, etc.

Cum poți atrage atenția unei audiențe prin conținut online? Acest lucru îl poți face foarte ușor, dar aici nu vorbim despre clickbait.

Locația: Dacă vei reuși să alegi o locație foarte traficată de audiența care te interesează și să o folosești pentru a plasa un banner publicitar care să atragă, vei avea succes. Atenție, vorbim despre mediul online, iar aceste locuri sunt website-urile cu trafic mare.

Factorul de șoc: Această metodă este puțin mai agresivă, dar rezultatele se văd repede. Nu multe companii pot apela la asemnea unelte. De obicei îți vei șoca audiența doar prin adăugarea de conținut vizual sexual sau dramatic cum ar fi accidente, crime, etc.

Personalizarea: Cu cât un mail sau o campanie este mai personalizată, cu atât șansa de a convinge un posibil client să cumpere este mai mare. Bineînțeles, cu cât campania este mai personalizată cu atât va fi mai eficientă pentru mai puțini oameni.

Interes

Presupunând că ai câștigat atenția audienței tale, acum te vei lovi de un zid și mai înalt. Cu cât un client este mai atent la conținutul tău cu atât interesul lui de cumpărare crește. Cum menții această atenție? Cum o crești?

Să luăm exemplul unei campanii de email marketing. Treaba noastră în calitate de copywriteri este să îți creem mesajul perfect care să îți atragă audiența potrivită în locul potrivit de pe website-ul tău. Fii sigur că un mesaj foarte încărcat, cu o lizibilitate scăzută sau cu paragrafe gigantice nu va stârni niciun interes.

Mesajul trebuie să conțină fraze scurte care scot în evidență exact mesajul dorit. Textul trebuie să fie aerisit iar focusul trebuie să fie pe subtitluri. Dacă reușești să îmbini toate acestea și cu o grafică  atrăgătoare, vei fi câștigător.

Dorința

Din nou vom presupune că în primele două faze, clienții tăi au fost și atrași de reclamă, dar le-ai stârnit și interesul pentru a parcurge câteva dintre ideile tale. Acum povestea trebuie să devină relevantă. Trebuie să atingi corzile sensibile și să ilustrezi cât mai bine toate lucrurile pe care clientul le are de câștigat de pe urma produsului tău.

Nu este de ajuns să spui că produsul tău este bun. Trebuie să transmiți exact în ce mod produsul tău va rezolva o problemă a consumatorului. De aceea reclamele la periuțe de dinți îți spun cât de bine îți curăță dantura, nu doar că o curăță bine. De obicei vei primi informațîi de genul: “eliminta 99% din placă bacteriană”.

Trebuie să ajungi la inima problemei clientului.

Acțiune – Tehnica AIDA

Aici se vor vedea și teancurile de bani venind. Dacă ai reușit să păstrezi clientul până în acest punct, mai ai doar un pas de făcut. Ce îi oferi pentru a-l face să apese pe butonul “Cumpără”

Unele companii îți oferă atât de multe avantaje încât este foarte greu să reziști. “Din prețul de 100 RON, primești o reducere de 75%, adică prețul nou devine 25 RON, iar dacă vei cumpăra produsul, vei mai primi unul gratuit”. Cum poți rezista unui anunț de o agresivitate atât de ridicată?

Conținutul contează. Serviciile de copywriting sunt cele care fac diferenta. Continutul este ceea ce transmite mesajul, iar dacă mesajul este transmis bine, vânzările o vor duce și ele bine.

1 Comment

Post A Comment