Directiva Copyright. Dacă și în ce fel ne afectează.

Directiva Copyright

Directiva Copyright. Dacă și în ce fel ne afectează.

Lege? Regulă? Pedepse, amenzi, furt? Ce este de fapt directiva Copyright? Cine a gândit-o? Si cum ne poate afecta pe noi în calitate de utilizatori ai mediului online, dar și în calitate de prestatori de servicii de copywriting?

Ce este Directiva Copyright?

Directiva Copyright are rol de reglementare a drepturilor de copiere, plagiat sau distribuire al oricărui conținut digital realizat de un creator de conținut. Aici sunt incluse toate tipurile de content începând de la articole până la conținut video. În ultimele luni am citit tot felul de comunicate de presă și articole de bloguri care dramatizau întreg fenomenul spunând că “internetul s-a sfârșit”, “s-a zis cu libera exprimare” totusi multe alte sintagme care au provocat o rumoare și un mic zgomot vis-a-vis de această directivă.

Inițial, aceste reglementări au scopul de a proteja orice creator de conținut care își expune creația pe internet. Le oferă dreptul de a fi remunerați pentru conținutul pe care îl creează. În altă ordine de idei, orice companie, redacție, ziar sau publicăție online va trebui să plătească pentru conținutul pe care îl publica, dacă acesta nu îi aparține. Cele două articole din directiva Copyright care au creat confuzie și controverse sunt articolul 11 și articolul 13.

Articolul 11

Articolul 11 este asociat cu sintagma “taxa pe link”. Este foarte concentrat pe implementarea unor taxe pentru cei care “închiriază” bucăți de conținut sub formă de text de pe paginile creatorilor de content online. Acest lucru înseamnă că orice publicăție online va putea să ceară bani motoarelor de căutare. De ce? Pentru că folosesc aceste bucăți de text pentru a insera linkuri ca rezultatele oferite în urma căutărilor să te poată direcționa pe pagini cât mai relevante.

Directiva Copyright

Controversele apar acolo unde foarte mulți creatori de content spun că motoarele de căutare vor refuza să plătească acești bani. Rezultatele din căutări urmand sa aiba de pierdut. Sau aceleași motoare de căutare vor direcționa bugetele către publicații mari cu audiențe mari. Doar pentru a reuși să scoată rezultatele cele mai bune punându-i în dezavantaj pe creatorii de conținut mici și mijlocii.

Articolul 13 din Directiva Copyright

Supranumit “Interzicerea meme-urilor”, acest articol încearcă să responsabilizeze și platformele de conținut făcându-i răspunzători în mod direct pentru conținutul digital publicat de utilizatorii platformei.

Nu mai este utilizatorul singurul răspunzător pentru conținutul publicat. Acest lucru va duce la îngreunarea procesului de filtrare a conținutului. Platformele mari vor trebui să găsească o modalitate pentru a fi sigur că au și conținut de calitate, dar și că nu pierd utilizatori din cauza regulilor noi aplicate.

Noțiunea de MEME are la bază folosirea materialelor digitale existente, iar cu mici modificări, utilizatorii creează conținut amuzant și recreativ. Evident, controversele au apărut pentru că s-a speculat interzicerea distribuirii acestor meme-uri. Un procent consistent din conținutul de pe internet ne mai putand fi distribuit și generat.

Oportunități de negociere pentru creatori

Toți membrii categoriei de creatori de conținut inclusiv artiști și interpreți vor putea de acum să ceară o remunerație suplimentară. Publicația care cumpara continut sau se folosește de conținutul creat de ei sunt obligati sa plateasca doar în cazul în care beneficiile aduse datorită conținutului sunt mult mai mari decât suma plătită către creator.

Deocamdată legea a fost implementată doar în Spania și Germania. Pentru mai multe articole interesante, nu ezita să dai un Like paginii noastre de Facebook. Mulțumim

1 Comment

Post A Comment