Content marketing si de ce sunt importante obiectivele

content

Content marketing si de ce sunt importante obiectivele

Da, cam cu asta te confrunți atunci când îți alegi obiectivele și planul de content marketing. Am scris un articol pentru o firmă de webdesign, un articol care acum este responsabil pentru 70% din traficul organic de pe website, dar care este foarte greu de transformat într-un material care să convertească. Hai să o luăm cu începutul.

Obiectivul planului a fost: “Hai să aducem trafic și după vedem noi”

Da, eram conștienți că degeaba ai trafic dacă nu îți convertește, dar și în spiritul unui experiment, am decis că obiectivul nostru este să scriem articolele alea SEO care rup și care încet încet să construiască un trafic organic care în 6 luni să dubleze sau să tripleze ceea ce aveam la acel moment.

Haide să facem o comparație direct cu primele 6 luni din anul 2018 și cu primele 6 luni din 2019 după ce am început planul. (2 articole pe săptămână care vizau subiecte de interes + mult mult SEO)

Screenshot doar cu numărul persoanelor care ajungeau pe website în mod organic în 2018 perioada 1 Ianuarie – 30 iunie

Fotografie doar cu numărul persoanelor care ajungeau pe website în mod organic în 2019 perioada 1 Ianuarie – 30 iunie

După cum se poate observa, aproape că ne-am atins obiectivul de a dubla traficul. Au fost scrise mai multe articole care încă aduc trafic chiar și după 6 luni, dar cel mai bun articol scris de noi, care aduce mii de vizite pe săptămână este acesta:   ARTICOL

Cuvânt cheie: “Top influenceri România”

Câteva aspecte despre articol si content marketing

Titlul articolului, cuvântul cheie și structura au fost stabilite în urmă unei ședințe de aproximativ 1 oră. La momentul acela am identificat un trend ascendent în ceea ce privește fenomenul de influencer din România. (Mulțumim Google Trends)

Pentru a forța puțin click-urile celor mai leneși în ale cititului, am inclus în articol și un Infographic.

După ce a fost scris, publicat și optimizat SEO, articolul a ajuns în prima poziție din Google în mai puțin de 20 de ore. A doua zi dimineață eram foarte surprinși când am văzut că deja articolul nostru genera zeci de vizite în mai puțin de 24 de ore. Totul organic

Articolul NU a fost sponsorizat ci doar publicat pe Facebook și distribuit de cativa colegi și în câteva grupuri.

Articolul aduce trafic, dar nu convertește

Obiectivul nostru a fost atins, traficul organic se generează, probabil este de ajutor și website-ului, a crescut scorul, ne ajută și cu indexarea. Totul bine. Singura problemă a intervenit când rezultatele arătau foarte bine, dar nu se întâmplă în fiecare zi să publici articole care aduc mii de vizite, deci cum îl facem să convertească?

Big problem: Audiența care citește acel articol nu este cea care ar putea să cumpere servicii de web design, E-commerce, content marketing, Ads, nimic. Audiența care citește articolul are o vârstă sub cea targetata de obicei în reclame și servicii.

Din cauza acestui aspect, toate încercările noastre de a converti cu acel articol au fost în zadar. Credeți-ne, am încercat orice! Am pus chiar și un buton gigantic care duce către un prieten de-al nostru care deține o companie de găzduire web. Butonul avea următorul text: “Găzduire web pentru influenceri”. Vă dați seama în ce punct am ajuns dacă am început să facem așa ceva. Culmea, folosind acest text, am reușit să avem 2 conversii în 2 luni. Lucru îmbucurător având în vedere nivelul de chin prin care am trecut.

Am renunțat la a mai încerca, dar am învățat un lucru important. Obiectivele care se ating vor respecta condițiile în care au fost stabilite. Ne-am dorit trafic organic, șansele să împușcăm doi iepuri dintr-o lovitură erau destul de mici cu acest articol.

În continuare generăm trafic organic mult, dar cam atât. Sper că ai avut ceva de învățat din experiența noastră și te sfătuim să îți stabilești foarte bine obiectivele.

No Comments

Post A Comment